понеделник, 10 април 2017 г.

Reader Confessions Book Tag

  

  Видях този таг от ТУК, стори ми се интересен и реших да го направя.

1. Някога наранявал/ла ли си собствената си книга?

  За жалост се е случвало няколко пъти, но съм склонна да се призная за виновна в 2 или три случая. (Леле, това звучи ужасно!)
  Първия път още бях нова в четенето и си бутнах чашата с какао върху книгата, сега изтръпвам само като си го помисля. 
  Следващото, което си спомням е как си изтървах книгата на земята, след като беше валяло и тя е цялата в кал... 
  Както си четях Принц с часовников механизъм едната страница просто падна...САМА!
  Когато започнах да чета Окото на света валеше и аз я носех в чантата си от плат, без да знам, че ще се намокри...Знаете ли как се намокри? Отдолу...Вместо отгоре, отдолу... Книгата втаса... Буквално...И от тогава не съм я отваряла отново, сякаш ме е страх, но съм решена този месец или следващия най-накрая да я започна.

2. Наранявал/ла ли си някога заета назаем книга?

Не.

3. Колко време ти отнема да прочетеш една книга?

Зависи колко е дълга. Мога да я прочета за 1 ден, за 3-5 или за седмица и повече.

4. Книги, които не си завършила?

Ох, имам толкова много книги, които не съм прочела, но поне тези, които не съм ДОчела не са чак толкова много. Сред тях са Войните на Атлантида, Веровещица, Sisters Red, The Novice, Паднали кралства и Гръцките богове на Пърси Джаксън.

5. Hype-нати или популярни книги, които не харесваш?


  Самодива, Carry On, The Book Thief, Паднали кралства, Веровещица, Лейди Полунощ и май има още. 

  Няма да навлизам в одробности за тези книги, защото последния път, когато го направих ми беше казано, че аргументацията ми не била достатъчна, за да убеди въпросната женска, която реши да си изсере /без извинение/ мнението в коментарите ми. Ще кажа само, че във Веровещица се повтаря поне 10 пъти "Адски двери!" в първите 50 страници и героите ме влудиха в същите тези 50 страници.
  Не че не харесвам Лейди Полунощ, просто за мен е много по-слаба от останалите книги на Касандра Клеър.

6. Класики, които не харесваш?

 Не съм прочела достатъчно класики, за да имам такива, които не харесвам, но ще спомена Железният светилник, която не съм чела, но госпожата в училище я разказа толкова подробно, че ми се доповръща от нея. И за да няма неразбрали ще кажа, че знам с подробности какво става в нея и не ми харесва държанието на Султана, не ми пука колко силна героиня е и така нататък, тя убива дъщеря си и нероденото си внуче. Освен това се развива в засиления патриархален свят от миналия и по-миналия век, което още повече ми бърка във вътрешностите, понеже аз съм свободолюбив и широобхватен човек, а назадничавостта и ограничеността на миналите векове изключително много ми лазят по нервите.
  Не е нужно да имаме еднакво мнение, а само да си го уважаваме. Моля, не спорете с мен и ако някой коментира относно този роман, няма да му отговоря.

7. Книги, които си купил/ла само заради интелектуалността им?

 Нямам такива книги, всяка, която съм решила да купя е с намерението да я прочета в бъдещето. Сред тях са Властелинът на пръстените, Война и мир, То и Анна Каренина.

8. Книги, които не си върнал/ла?

 Няма такива. Връщам всички книги на приятелите си възможно най-бързо. Дали и те го правят е изцяло друг въпрос.

Тагвам Мели, Сю, Юли(я) и Илияна

4 коментара:

  1. Докато четях отговора на първия въпрос, настръхнах. :D Аз се ядосвам дори от една прегъната страница, а ако преживея нещо такова, най- вероятно ще получа инфаркт. :D
    За петия въпрос-бих искал да прочета мнението ти за "Крадецът на книги". Чувал съм само позитивни неща, но се радвам, че най-накрая намерих и негативна гледна точка. А за тази, която ти е казала, че аргументацията не била достатъчна.. не знам защо се засягаш, има всякакви хора, които пишат всякакви коментари и се чудят къде по-напред да си излеят злобата. Но наистина, бих искал да знам защо (или по-точно какво) не ти е харесало в "Крадецът на книги", защото и според мен е малко прехвалена.
    Иначе тагът беше страхотен и ми беше интересно да прочета мнението ти по въпросите. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, благодаря и се радвам, че има още някой, който не е кой знае колко очарован от книгата. Бях й толкова ядосана, че й написах миниревю в Goodreads, защото нямах нервите да пиша нещо подробно, ако искаш виж там. С две думи, беше ми скучна, стилът ми беше плосък, а сюжетът се въртеше в кръг и беше предвидим. Представях си истинска кражба на книги, а не да вземе една книга и после да й бъде подарена. Пълна глупост.

      Изтриване
  2. Въпросите са страхотни, а отговорите ме хвърляха ,,ту в огън, ту в лед". :D Беше ми интересно да прочета отговорите ти. Наистина. Натъжава ме мисълта, че не харесваш ,,Железният светилник", но както сме говорили и преди- ,,Разни хора, разни идеали".
    Имам въпрос във връзка с въпрос №7. Как да приемам самия въпрос? И... прочела ли си посочените книги? Дано да си, защото мисълта, че си купила ,,Война и мир" ,,само заради интелектуалността ѝ" е като нож за мен. Това е любимата ми книга изобщо и определено не съдържа само това, не е просто едно нещо.

    П.П. Искрено се радвам, че имаш съзнанието да връщаш книгите. И аз действам по този начин. Дори пазя дадените ми книги повече, отколкото своите. Защото винаги се поставям в позицията на другия. :)

    П.П.П. Прекрасен пост! ^^

    ОтговорИзтриване
  3. Много ти благодаря за тага! ^^ Отговорите ти на първия въпрос направо ми късат сърцето, но аз съм причинявала и по-лошо на книга, така че нямам правото, нито желанието да те критикувам. ;-;

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...