сряда, 18 ноември 2015 г.

3 (+3) неща, които ми подсказват, че дадена книга ЩЕ ми хареса


 Стават две такива публикации една след друга, но в последно време не чета достатъчно (намерих си приятели[?!?!]), а не искам блогът ми да запустее за седмица (или повече). За това сега пускам този пост.

1. Първото нещо, което ме хваща в една книга е заглавието. Има толкова много хубави, направо крещящи заглавия, които сякаш те викат да ги прочетеш. Особено тези на английски. разбира се, не винаги резюмето или самата книга ме хваща, но колкото и пъти до сега да съм харесвала някое заглавие- остава съм доволна от книгата.

2. Авторът.  Ако вече съм чела нещо на този писател и ми е харесало, понякога дори не чета резюмето, просто вземам и ми харесва. Така стана с книгите на Брандън Сандерсън, например.

3. Резюмето, идеята, сюжетът- слагам ги на едно, защото са сходни неща по мое разбиране. Дали ще ме хване едното или другото, няма значение.

4. Ако не мога да я оставя и за секунда, то тогава явно е наистина хубава. Случвало ми се е книга да ме грабне с първия си ред и да ме държи толкова много, че чак човек не може да ме отдели от книгата. Когато четох Проклятието на тигъра беше нещо подобно и след това изчетох всички книги една след друга. Същото се отнася за Вестители и Мъглороден. Това са книги, които хванат ли те, не те пускат, докато не ги завършиш.

5. Ако стоя до късно вечерта, за да чета това е следващата подсказка, че няма да ме отделите от книгата, която харесвам. Това е тясно свързано с предходното и наскоро ми се случи, докато четях Queen of Shadows, зомбирах се, но напълно си заслужаваше.

6. Героите- какво е една книга без своите герои и образи? Дори и идеята да не е оригинална, дори и начинът на писане и сюжетът да не е нещо кой знае какво, героите винаги могат да оправят (или развалят) една книга. Те, също така, винаги са уникални, или поне така би следвало, понеже различните хора са...ами...различни, от което следва, че и героите им ще са такива. Те са една от най-важните части в изграждането на една добра книга и е истинско удоволствие за мен да проследявам тяхното развитие. Обикновено обичам силните герои, особено силните психически жени, но и да не са от най-силните, важното е самото им присъствие и това, което оставят след себе си.

Като цяло това са моите 3 (+3) неща, които ми подсказват, че дадена книга ще ми хареса като, разбира се, има и още, за които забравих. Оказа се, че като почнах тази публикация, не бях обмислила съвсем нещата, но почнах ли да пиша за героите ми дойдоха още и още идеи, но това е за сега. Да се надяваме, че следващият ми пост ще е ревю.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...